onsdag den 26. marts 2014

TIME TO PULL IT TOGETHER


Jeg er sådan et menneske, der fungerer super godt, når jeg har et mål at gå efter. I alt hvad jeg foretager mig, faktisk. Mål der har et slutresultat, mål der giver retning.
Det er derfor også lidt paradoksalt for mig, at jeg engang var super fit og var at finde i et fitnesscenter stort set hver dag. For idag skal jeg nærmest slæbe min dovne krop afsted, lave aftaler med gud og hver mand for at stå svingende med arme og ben til en karate-wannabe fitness time. For jeg har mest lyst til at spise kage. Eller se en god film.

Men det giver for mig absolut ingen mening, der er ingen motivation for at tvinge mig selv afsted bare for ''at få det godt''. Har det jo for helved godt med en kop kaffe i hånden. Skal ingen kilo tabe, heller ikke tage nogen på og har ikke noget torvværk med utrolig stor modstandskræft, jeg skal trække i, som jeg gjorde førhen med elite sejladsen. Absolut intet mål. And then what's the point? Siger min hjerne. Man kunne jo så sige: Jamen hvorfor satte du dig så ikke et mål om en fitness konkurrence eller løber en halvmaraton? For det er da et mål. Men mit svar er simpelt: Fordi det ganske enkelt ikke interesserer mig. Har intet behov eller lyst til at gennemføre en halvmaraton, som efterhånden er krav for at være ''sund og stærk kvinde med begge ben plantet på jorden'' og fordi andre siger, at det skal jeg.

OOOOOOOG så var det lige, at min gamle træner ringede til mig i sidste og spurgte, om jeg ikke ville sejle EM med hans hold i starten af maj. Tøvede ikke et sekund og bag efter gik det op for mig, at jeg ikke har haft frivægte i hånden, bænkpresset eller squatet (Oh yea, jeg er en hård type) i halvandet år, næsten. Lidt pga. uduelig hånd.. jo.
Men faktisk har jeg ikke engang skulle overbevise mig selv om, at nu skulle så afsted ned i Fitness World. Jeg stod allerede en time efter nede i FW og sagde: ''HA! - så kom jeg, hva? Missed me bitches?'' og rev i noget jern, som en anden hård type. Det er absolut intet problem for mig nu, fordi jeg har et overordnet mål. Jeg vil ikke være den de andre råber af, fordi jeg er for svag. Jeg skal løfte min opgave på båden. Og det ved jeg lige præcis, hvor stærk jeg skal være for at kunne.
Men nogle gange gad jeg virkelig godt, at jeg ikke behøvede at kunne se et slutresultat for mig, før jeg gør noget i livet. Bare at kunne gøre noget og ikke ane, hvor det ender, men bare gøre noget fordi det egentlig er meget sjovt eller interessant lige nu og her.

Nu er jeg bare nødt til at tage mig gevaldigt sammen den næste måned og finde sunde alternativer til min utroligt søde tand. Bare en måned. Min veninde er heldigvis utroligt god til den slags(Se collage), for kage - det er jo en menneskeret . Også efter træning.

Follow on Bloglovin

6 kommentarer:

  1. Bittert ikke at spise kage, virkelig bittert. Måske man kan bage sunde raw-cakes? Kan det hjælpe lidt på den tand, der er så sød? Eller palæo-kager - hvis de findes? Uh! Flødeboller! Det må man altid spise! Det har jeg selv læst et sted!

    Men jeg synes det er rigtig sejt med det EM der. Jeg ville aldrig kunne gøre det, tager virkelig hatten af for dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver alt sundt. Er totalt åben. Eller noget. Dog ikke overfor palæo - det/de tabte min respekt, da de begyndte at putte æg i kaffen. (OH HELL NO!).

      Slet
  2. Jeg fungerer også klart bedst, hvis jeg har et mål! Og det kniber lidt i hverdagen… og så smager kage jo godt. Meget godt.
    Men fedt med EM (og at du udemærket er klar over hvad det kræver af dig fysisk). Så skal det sq nok gå ;) Og del gerne ud af de sunde alternativer til den søde tand, så du måske kan inspirere alle os andre, der elsker kage (lidt for meget)

    SvarSlet
  3. Uh jeg skal prøve Søs. Umiddelbart har jeg kun prøvet at få mere frugt og lavet nogle daddelkugler, som egentlig blev okay. Det er jo et helt nyt univers, hvor fløde ikke fælder. Og noget siger mig, at det ikke lykkedes.

    SvarSlet
  4. Hvor har jeg dog bare prøvet sådan noget uden usunde ting så mange gange, men det går bare altid galt... :D
    Kig rigtig gerne forbi - http://perspectivedfw.blogspot.dk

    SvarSlet
  5. Uh hvor ser det skønt ud!

    Knus!

    SvarSlet